Pahkluu pusiv valu.

Vahel tundub, et jalas on sada nõela, eriti valus on kanna all. Kui ravimit ei võta siis veritsust kaob.

Hüppeliiges — Väänasid ära?

Infovoldikud patsiendile

Mida teha? Väänasid hüppeliigest? Mis edasi? Hüppeliigese väänamise nikastamine, venitamine jt.

Küsimused & vastused « Tromboosialane info arstile ja patsiendile

Väänamine tähendab hüppeliigese sidemete reeglina välisel küljel asuvate liigse venituse tagajärjel tekkinud traumat, mis võib ette tulla mitmes erinevas keskkonnas. Mina olen selle vigastusega väga hea sõber ning kohtume isegi praegusel ajal mõnikord.

Tutvusime siis, kui käisin alles teises klassis ning hüppasin joostes trepi keskelt alla ning väänasin hüppeliigest. Kui ma ei tegeleks pidevalt aktiivse vigastuse ennetamisega, siis ilmselt väänaksin oma hüpekaid oluliselt tihedamini.

Mida pärast vigastust teha?

  • Neurokirurg selgitab, miks tekib jalga kiirguv valu - Tervis
  • Esmaabi trauma korral - Südameapteek
  • Raskete vigastuste, luumurdude ja deformatsioonide korral on ette nähtud operatsioon.

Võimalusel tuleks kohe pärast vigastust valutavale piirkonnale peale panna külma ning hoida seda seal umbes 10 minutit. Ideaalis võiks külma aplikatsiooni jalga külge kinni siduda ning selili lamades jalg üles tõsta toolile või muule kõrgemale objektile. Külmakeha ära kindlasti aseta otse nahale, vaid kata see rätikuga, et vältida nahale külmakahjustuse teket.

Kui vigastad liigest näiteks metsajooksul kodust kaugel, siis võimalusel kutsu endale transport järele ning tee kodus eelnevates lausetes kirjeldatut.

Külastaja küsib:

Puhkus — vähemalt 24h pärast vigastust ei ole soovituslik hüppeliigest koormata, vajadusel kasuta karke. Külm — vigastuse piirkonnale min vähemalt 3x päevas. Kompressioon — elastikside või reguleeritav ortoos paistetuse alandamiseks.

Hoia kõrgemal — puhkeasendites tõsta hüppeliiges kehast kõrgemale. Kombineerides eelnevaid ravivõtteid hüppeliigese ning varvaste liigutamisega valuvabas piirkonnas ning manuaalteraapiaga, on hüppeliigese taastusravi efektiivsem ning kiirem.

Miks pahkluud valutavad? - Klubijalg

Pärast Pahkluu pusiv valu on soovitatav hüppeliigest varakult koormama hakata sõltuvalt trauma astmest, juhul kui on kahtlus, et tegemist on murruga, siis jalale toetuda ei tohiks. Esialgseks koormuseks Pahkluu pusiv valu jalale toetumisest või kõndimisest, tähele tuleks panna, et jalga koheselt mitte liigselt Pahkluu pusiv valu, sellest annab märku suurem paistetus ja valulikkus hüppeliigese piirkonnas.

Harjutustest on soovitatav teha hüppeliigese liikuvusharjutusi, kummilindi ja oma keharaskuse abil jõuharjutusi ning võimaluse korral ilma valuta kõnni- ja tasakaaluharjutusi. Umbes nädala möödudes on soovituslik arendada hüppeliigese jõudu, tasakaalu ning liikuvust juba suurema intensiivsuse ja koormusega.

Sobivad erinevad jooksuharjutused, alajäsemete lihaste jõuharjutused ja tasakaalu ning koordinatsiooni harjutused. Koormust liiga järsult tõstes on oht hüppeliigesele uuesti liiga teha. Samuti tuleb edaspidi pidevalt jätkata hüppeliigest stabiliseerivate harjutustega, et vältida soovimatuid vigastusi. Ennetamiseks võib veel kasutada erinevaid teipimistehnikaid ning ortoose füüsiliste tegevuste ajal. Enamus hüppeliigese väänamisi on kergemad ning mööduvad nädala jooksul. Kui järgid eelnevat plaani ning valu, paistetus ja liikuvuspiiratus ei kao, siis külasta arsti või füsioterapeuti hüppeliigese seisundi hindamiseks ja korrektse ravi saamiseks.

  • Hüppeliiges - Väänasid ära? Mida teha? - Reakt Füsioteraapia
  • Lehekülje allpool näete esitatud küsimusi ja arsti poolseid vastuseid.

Hiljutised postitused.