Jalgade liigeste probleemid

Normaalne kehakaal — kõigest muust on väga vähe abi kui loom on ülekaaluline ning haigus progresseerub kiiremini. Vanemad inimesed on traumadele vastuvõtlikumad ning ülekoormusvigastused kipuvad neil kergemini tekkima. Koera liigeste tervis Kõigil, kel on olnud liigestes artriit, võivad öelda, et see on kurnav seisukord, mis kindlalt halvab sinu elustiili. Vaevused annavad tunda kõndides, joostes või seistes.

Hoia oma koera tervisliku kaalu piirides, eriti kasvufaasides, kus koera luud on pehmemad. Pigem olgu koer kergemas kaalus kui ülekaalus, et vähendada pinget liigestele Kui su koer on veel kasvufaasis, väldi pikka pingutavat füüsilist koormust ära jookse koeraga mitmeid kilomeetreid ning ära lase tal hüpata mööbliesemetele või joosta liiga palju trepist üles-alla.

Muud uudised

Hoia oma täiskasvanud koera heas füüsilises vormis, et tal oleks lihasmassi, et toetada tema liigeseid. Toidulisandid ja koera liigeste tervis On olemas toidulisandeid, mis edendavad su koera liigeseid Munakoore jahu Munakoore jahu on kuivatatud ja jahvatatud munakoor, mis tagab naturaalse kaltsiumiallika, et tugevdada luid. See sisaldab lisaks munakoore membraani, mis on glükosamiini, kondriotiini ja hüaluroonhappe ja kollageeni allikas, et toetada liigeste tervist. Omega 3 Kalaõlid, mis sisaldavad Omega 3, on tugeva põletikuvastase toimega.

Glükosamiin ja kondriotiin Glükosamiin ja kondriotiin on kõhre ja liigesevedeliku koostisosad ning usutakse, et need lisandid on efektiivsed, et toetada liigeseid.

Koera liigeste tervis Kõigil, kel on olnud liigestes artriit, võivad öelda, et see on kurnav seisukord, mis kindlalt halvab sinu elustiili. Sama kehtib ka meie karvaste sõprade kohta, koerte liigeste tervis on väga tähtis. Koerte liigesed ja nende probleemid Terved liigesed on eluliselt tähtsad, et koer oleks õnnelik ja aktiivne.

Loomatoitude koostisosad nagu näiteks kanajahu, mis sisaldab kõhresid, on glükosamiini ja kondriotiini allikaks. Glükosamiin ja kondriotiin on ka saadaval puhastatud toidulisanditena. Uuringud ja ravi Ravi tähtsaim lähtekoht on väja selgitada põhjus.

Kõlab naiivselt, aga kui vaadata eespool toodud loetelu, ei pruugigi see nii lihtne olla. Valu põhjust teadmata on raske, kui mitte võimatu anda ka adekvaatset ravi.

Külastaja küsib:

Vale ravi või valed soovitused tavaliselt head tulemust ei anna või teevad halvemal juhul asja veel hullemaks. Üsna paljud päkavalu põhjused võib välja selgitada patsienti küsitledes ja jala kliinilise uurimisega.

Juba see, kuidas patsient vastuvõtule kõnnib, võib mõnikord anda vihje selle kohta, miks ja kustkohast valutab. Millest alustada?

Brauser vajab värskendamist

Kõigepealt tasuks pöörduda oma perearsti või füsiaatri poole. Perearst saab määrata röntgenipildid, vereanalüüsid ja teha esmase läbivaatluse. Vereanalüüsid aitavad välja selgitada erinevaid haiguseid, mis võivad metatarsalgiat põhjustada — näiteks diabeet, liigeste põletik, podagra või isegi borrellioos. Röntgenipiltidelt näeme luude asendeid üksteise suhtes, liigespindu, murde ja muid jalalaba deformatsioone. Füsiaatrid mõõdavad jalgade asendit, rist- ja pikivõlve ning osa kliinikutes on võimalik teha ka taldade digitaalset uuringut.

Kõndides fikseerib seade jalalabale langevat survet ja on näha, kas koormus jaotub jalalabale nii, nagu peab. Lisaks näeb kinga põhjadest, kas mingi koht on rohkem kulunud.

Näiteks kanna sisekülje kulumine võib viidata sellele, et pikivõlv on madaldunud ja jalalaba käändub kõndides väljapoole.

Jalgade liigeste probleemid

Füsioteraapia eesmärk on taastada jalalaba biomehaanikat selles ulatuses, kui see on võimalik. Selleks saab kasutada erinevaid tallatugesid, parandada sääre ja jalalaba lihaste toonust ning liigeste liikuvust. Tallatugesid saab testida nii, et kui kõndides 5—10 sammu järel valu ei leevendu või tugevneb, siis on tugi vales kohas, vale kõrgusega või lihtsalt sobimatu.

Lisaks saab valu vähendada ka õigete jalanõude kandmisega. Kitsa ninaga ja kõrge kontsaga kingad on üldjuhul halvim valik.

Miks päkad valutavad ja kust abi saab?

Probleem ei ole mitte paar korda kuus peole minnes kontsakingade kandmine, vaid igapäevaselt tööl või vabal ajal kõrgetel kontsadel kõndimine. Sportimisel jooksmine, pallimängud võiks mõelda koormuse vähendamisele, treeningpausile või spordiala vahetusele. Näiteks ujumine või rattasõit jooksmise asemel. Valuvaigistid ja kortisoonisüstid aitavad leevendada vaevusi, aga ei likvideeri tegelikke põhjusi.

Jalgade liigeste probleemid

Kortisoonisüste võib kombineerida pikatoimelise lokaalanesteetikumiga. Selleks oleks vaja pöörduda ortopeedi poole. Metatarsalgia kirurgiline ravi on näidustatud sellisel juhul, kui eelmainitud konservatiivne ravi ei ole tulemusi andnud. Ka sellisel juhul ei saa kõiki vaevusi operatsiooniga leevendada. Ortopeed võib aidata siis, kui on olemas selge põhjus, miks koormus jalalabale valesti langeb ja seda saab kirugiliselt korrigeerida.

Olenevalt vaevustest tehakse erinevaid operatsioone, mis sisaldavad ühte või enamat komponenti alljärgnevatest. Närvide vabastamine või neurinoomi äravõtmine.

Mis seda põhjustavad?

Kui mingi liigesepiirkond valutab, tuleb alati mõelda ka sellele variandile, eriti juhul, kui valuga kaasneb turse või on ebatavalises kohas märgata kühmukest. Laste nn kasvuvalud. Lastel võivad liigesevalud tekkida kiire kasvu perioodil 12—15aastaseltkui nende füüsiline koormus on suur. Rahvakeeli nimetatakse seda nähtust kasvuvaluks, kuid tegelikult on tegemist kõhre ülekoormusvigastusega.

Laste liigesed on palju koormustundlikumad ja eriti kiire kasvu perioodil tekib neil märksa kergemini ülekoormusvigastus kui täiskasvanud inimestel.

Kui lapsel hakkavad liigesed valutama, on see märk valest koormusest. Ülekaal ja passiivne elustiil.

Liigeste kulumisest pole pääsu

Passiivse elustiiliga inimestel tekivad probleemid siis, kui tuleb äkki rohkem liikuda, näiteks võetakse ette pikem rattasõit või matk. Nende tugiliikumisstruktuur pole pingutuseks valmis.

On ka inimesi, kes keskealisena otsustavad hakata tõsisemalt spordiga tegelema ja tihti näeb see välja nii, et kevadel alustatakse jooksmist plaaniga sügisel maratonil osaleda.

Jalgade liigeste probleemid

Nii käitudes on ülekoormusvigastuse oht väga suur. Kuidas vältida?

Hea Fertilitase külastaja

Vali sobiv sportlik tegevus. Kui oled ülekaaluline, ära mine jooksma ega palli mängima korvpall, võrkpall jne. Liigeste seisukohalt on parimad alad sellised, kus ei ole tegemist hüpete ega järskude pööretega, vaid toimub dünaamiline liikumine — näiteks ujumine, sõudmine, rattasõit, kõndimine. Treeninguplaani koostamisel tuleb arvesse võtta ka muud igapäevast liikumist. Igasse päeva peaks mahtuma vähemalt tund füüsilist aktiivsust.