Kahjustada liigeseid, mis aitavad. Reuma – Vikipeedia

Liigeseid võivad kahjustada kõik jooksmisega seotud spordialad. Erandiks on juhud, kui haigus tekkis ühe põlve trauma või haigestumise tõttu. Kuna liigesekõhres ei ole veresooni, jõuavad toitained kõhreni liigesevedeliku abil. Pane tähele, kas valu tekkis koormusega või n-ö tühjalt kohalt. Tagasi üles.

Apotheka FOTO: Shutterstock Kuidas hoolitseda oma liigeste eest, et need ei hakkaks valutama, tursuks ega muutuks jäigaks?

Samal teemal

Vaata neid kaheksat soovitust, mis aitavad liigesed tervena hoida! Liigesed mis aitavad inimese liikumisvõime. Neist enamik, sealhulgas põlve- puusa- ja õlaliigesed, koosnevad luukoest, kõhrest ning liigese membraanist ja -vedelikust.

Liigesevedelik takistab luupindade kokkupuutumist ja kõhre kulumist, leevendab põrutust, sisaldab kõhrele vajalikke toitaineid ning kaitseb kahjulike ainete mõju eest.

Liigesevedeliku tähtsaim koostisosa on hüaluroonhape, mida noorel ja tervel inimesel on piisavalt. Kuid vanemas eas, olgu selle põhjuseks siis traumad või haigused, tekib hüaluroonhapet vähem, mistõttu kaotab liigesevedelik oma omadused — selle tulemusena ei suuda kõhr oma funktsioone täita ning liigesed muutuvad jäigaks, võivad tursuda ja hakkavad valutama.

Sulgeb valus nikotiini tottu Teen valus polve

Liigeste tervist halvendavad ebatervislikud harjumused ja ebakorrapärane elustiil. Jälgi oma kehakaalu.

Ülekaal põhjustab liigestele liigset koormust ja kahjustada liigeseid vananevad kiiremini. Liigestel on kergem isegi siis, kui kaal väheneb vaid viie kilo võrra.

Valu olalihise piiramises paremas kaes Olaliigese vigastuse ravi

Eelista liigesesõbralikke spordialasid. Liigeseid võivad kahjustada kõik jooksmisega seotud spordialad. Jooksmisel tekivad liigestes mikrotraumad, mis hiljem mõjutavad kahjulikult liigeste tervist. Liigeste jaoks on kindlasti ohutum tegeleda näiteks ujumisega, mis kergendab liigeste tööd, või rattasõidu ja kepikõnniga, mis tagab liikumise ajal kahjustada liigeseid õige funktsionaalse liikumise.

Folk oiguskaitsevahendid kuunartoite artroosi raviks Salvade nimi liigeste valu

Hoia rühti ja muuda keha asendeid. Oma tööülesandeid võiks planeerida nii, et iga natukese aja järel saaks muuta kehaasendit ja koormuse liiki. Tuleb õppida õigesti raskusi tõstma ja kandma — parem kanda kahte pooltühja kotti kui ühte rasket.

Tuleb kasutada töötamist lihtsustavaid abivahendeid, aeg-ajalt puhata ja võimelda. Sobiva kõrgusega jalanõud. Ebamugavad ja väga kõrge kontsaga või kontsata jalatsid kahjustavad liigeseid.

Enda säästmiseks peaksid mehed valima madala ja naised 3—4 cm kontsaga jalatsid. Ortopeedilised jalatsid.

Puusaliigeste tervist mõjutab vastsündinu eas välja ravimata puusanihestus.

Vanemad inimesed on traumadele vastuvõtlikumad ning ülekoormusvigastused kipuvad neil kergemini tekkima. Noored taastuvad ülekoormusest kiiremini: noor inimene jookseb 10 kilomeetrit ning võib homme uuesti joosta, aga vanema inimese liigesed ja organism tervikuna vajavad taastumiseks pikemat aega. Liigesed võivad valutada ja paiste minna, aga ka lihtsalt ragiseda. Liigeste ragisemise kohta on erinevaid teooriaid, alates sellest, et liigeses on väikesed õhumullid, mis raginaga lõhkevad, kuni selleni, et kõhre teatud segmendid pehmenevad.

Üks jalg jääb lühemaks, inimene hakkab lonkama ja liigeste koormus muutub. See mõjutab peale puusa ka põlveliigeseid ja need hakkavad deformeeruma.

Liigeste eest hoolitsemine säilitab ka liikumisrõõmu

Probleemi leevendamiseks tuleb aegsasti kanda ortopeedilisi jalatseid või sisetaldasid. Palju vedelikku ja oomega-3 rasvhappeid. Liigeste tervist mõjutab otseselt ka toit. Toidus tuleb rohkem kasutada puu- ja köögivilju ning vähendada kiirete näkside ja magusa söömist. Peab vähendama soola tarbimist.

Liigestele tuleb kasuks Vahemere dieet: köögivili ja mereannid, mis sisaldavad rohkesti oomega-3 rasvhappeid. Päeva jooksul on soovitatav juua kuni kaheksa klaasi vett. Liigeste liikuvust toetavad toidulisandid. Keskikka jõudes tuleb lisaks ebatervislikest harjumustest loobumisele muuta hea tervise nimel ka elustiili.

pahkluu liigeste turse ravi Pinna artriidi sormed

Et aidata organismil uueneda ja säilitada liigeste liikuvus, tasuks tarbida vajalikke lisaaineid. Aine, mis soodustab liigesekõhre taastumist, mikropragude ja väikeste kahjustuste paranemist ning parandab liikumisvõimet, on glükoosamiin. Samuti sobib glükosamiin hästi kohe esmaste sümptomite korral, kui liigeses tekib näiteks naksumine.

Liigesed vajavad liigutamist!

Navigeerimismenüü

Kuna liigesekõhres ei ole veresooni, jõuavad toitained kõhreni liigesevedeliku abil. Liigeste liikumine tagab toitainete jõudmise kõhresse ning juhib sealt ära ka ainevahetuse lõppsaadused. Seepärast on väga oluline valida vanusele ja terviseseisundile vastav füüsiline koormus ning korrapäraselt liigeseid liigutada.

Liigesed on selle eest kindlasti tänulikud! Tagasi üles.