Artroosi nouanded ravi jaoks, Sarnased artiklid

Täiendavate ravimeetodite suhtes pea nõu oma perearstiga. Enamasti sobivad need hästi valu vaibefaasis ja kroonilise valu korral. Ühes loodusfilmis väitsid uurijad, et nahkhiired on ainsad liigestega olendid, kellel need kunagi ei kulu ega ole põletikus. Rohkem kui lihtsalt liigeste "kulumine", on artroos liigesehaigus.

Tegurid, mis võivad põlveliigese artroosi halvendada Thinkstock Kui elate artroosiga - kõige levinum artriidi tüüp - võib tunduda, et põlvevalu ja -jäikust on raske vältida.

Teie põlved ja muud liigesed võivad tunda turset, eriti pärast aktiivsust, ja sümptomid võivad aja jooksul süveneda.

Arst vastas:

Rohkem kui lihtsalt liigeste "kulumine", on artroos liigesehaigus. Mõned tegurid, mis võivad põlveliigese artroosi valu süvendada, ei tule üllatusena. Näiteks kui teil on olnud pikk karjäär töötades tööd, mis nõuab pikemat aega seismist, palju painutamist või raskete esemete tõstmist, võib see mõjutada teie kõhre või luude vaheliste liigeste sidekudet.

Arnote ravi

Kõhre kulumisel põhjustab see turset, valu ja probleeme põlveliigese liigutamisel. Isegi ammu vigastusi saanud sportlasi võib ohustada kõhre kiirem lagunemine ja artroos.

  • Asjad, mis halvendavad põlveliigese artroosi - Healths -
  • Sinu seljavalu - Ravijuhend

Artroosi progresseerumisel võivad põlveliigesed ja muud luud laguneda ja areneda nn kannused, mis on kasvud luu servade ümber. Artriidi sihtasutuse andmetel võivad ka väikesed luu- või kõhretükid lahti murda ja hõljuda põlveliigeses.

Artroosi hilisemas staadiumis kulub põlveluude vaheline kõhr täielikult, põhjustades luu luu vastu hõõrumist, mis võib põhjustada veelgi suuremat valu ja ka liigesekahjustusi. Oluline osa osteoartriidi põlveliigese ravimisel on teie arstiga töötamine. Rääkige oma arstiga oma sümptomitest ja kui tunnete kõige sagedamini põlvevalu, näiteks esimese asjana hommikul või füüsilise aktiivsuse ajal või pärast seda.

Ujumisbassein ja liigeste haigused

Samuti tahate sõna võtta, kui teie valu süveneb. Ehkki artroosi jaoks on saadaval ravimeid ja operatsioone, võib teie jaoks parim ravi olla erinev kui kellegi teise haigusega. Veelgi enam, põlveliigese artroosist tingitud valu kontrollimine võib olla lihtsam kui arvate.

  • artroos | Reumatoloogia | Arsti nõuanded | Küsi nõu Eesti tipparstidelt! - isc.ee
  • Liigesevalu varesele! Nõuanded, kuidas loodusraviga liigesehädasid leevendada | isc.ee

Tegelikult võib see olla lihtne, kui vaadata ausalt oma igapäevaseid harjumusi, millest mõned võivad vallandada teie Artroosi nouanded ravi jaoks. Sageli on artroosi korral kõige kasulikum erinevate lähenemisviiside kombinatsioon. Kas teie elustiil aitab kaasa artroosivalule? Uurige, kas need harjumused võivad teie põlveliigeseid kahjustada.

Külastaja küsib:

Sa ei tee trenni, mis on põlvedele halb Thinkstock Liigesevalu korral võib treenimine tunduda vastumeelne, kuid Artriidi Fond palub inimestel olla aktiivne.

Väljakutse on leida enda jaoks parimad tegevuste tüübid. Dr Halpern soovitab jalgrattasõitu, ujumist ja elliptilisi treenereid ning tugevdavaid harjutusi, mis aitavad lihastel põlveliigest toetada.

Aromamasla liigeste valust

Liialdate valede harjutustega, pannes põlveliigestele rohkem pinget Põhifail Ehkki kõik artroosi põdevad isikud on erinevad, on Halperni sõnul harjutused, mis kipuvad põlveliigese artroosi süvendama, sügavad kükitused, kopsud ja kõik liigesele mõjuvad liigutused. Lisaks on mõned osteoartriidiga inimesed lihtsalt liiga aktiivsed, ütleb Wayne Johnson, MD, ortopeediline kirurg Lawtonis, Oklahomas.

Kasitlemine kuunarnukite narvi pigistades

Näiteks võivad jooksjad vajada jooksmise vähendamist, samal ajal kui inimesed, kes tegelevad muude aktiivsete asjadega - näiteks aiandusega - peaksid oma tegevust laiali ajama, selle asemel et proovida seda kõike ühe päevaga teha. Rääkige oma arstiga, millised liikumisharrastused on teie jaoks osteoartriidi raskust ja kogetud valu suurust arvestades ohutud.

Te ei kaota vajadusel kaalu, mis võib teie põlveliigest pingutada iStock.

Samal teemal

Veelgi enam, Te proovite ise põlveliigese artroosiga toime tulla Thinkstock Põlveliigese artroosiga inimesed teavad sageli, et soovitatakse tervislikke eluviise, nagu treenimine ja kehakaalu kontroll, kuid nad ei rakenda neid, ütleb dr Garver. Tema uurimistöö, mis avaldati Annate edasi puuvilju ja köögivilju, mis aitavad kaalust alla võtta Getty Images Inimestel, kes söövad rohkem puuvilju, samuti aktiivsetel ja üldiselt hea tervisega inimestel on osteoartriidivalude tase madalam, selgub ajakirjas Valu uurimine ja juhtimine.

Lisaks aitab tervislikum toitumine ja Salvestab polveliigese olla kaalu langetamine, mis aitab vähendada ka põlveliigese stressi. Artroosi nouanded ravi jaoks depressiooni, mis võib valu veelgi halvendada Thinkstock Depressioon, uneprobleemid ja artroosi valu näivad olevat seotud, vastavalt ajakirja Kui arvate, et võite olla depressioonis, pöörduge viivitamatult ravi.

Mille peale ei maksa solvuda, sest ega tema pole sinna sünniaastat kirjutanud. Põhimõtteliselt on tegemist liigesepindade kulumisega ehk ealiste muutustega. Mingil määral on artroos muidugi seotud ka sellega, kui palju on liigeseid elu jooksul üle koormatud ja traumeeritud, nii et kellel liigesekõhred vananevad varem ja kellel hiljem, aga ausalt öeldes pääsu sellest pole kellelgi, kui jumal eluaastaid annab. Ravi sõltub sellest, millise liigesega tegemist ja kuivõrd see artroos elu segab.

Teil on D-vitamiini puudus, mis on oluline luu tervise jaoks Thinkstock D-vitamiin on luude tervise jaoks ülioluline, samuti aitab see immuunsüsteemi reguleerida.

Kuid teised uuringud näitavad, et D-vitamiini toidulisandite võtmine ei pruugi sellele küsimusele vastata: Lisaks toidulisandite võtmisele võib olla parem tugineda D-vitamiini saamiseks muudele viisidele, näiteks spetsiaalselt D-vitamiiniga rikastatud toitude söömine, nagu teatud teraviljad, sojatooted, piim ja juust; kala tarbimine; ja isegi natuke päikest, mis aitab teie kehal D-vitamiini omastada.

Teie arst saab testida teie D-vitamiini taset ja anda asjakohase soovituse.